Aanvraag omgevingsvergunning X-gebouw

11 januari 2021

Aanvraag omgevingsvergunning X-gebouw

Het X-gebouw, dat nog een definitieve naam krijgt, wordt gerealiseerd op de plek van ‘de Bosrand’ (voorheen o.a. Trombosedienst). Het gebouw biedt vanaf 2023 op de begane grond en eerste etage onderdak aan de specialismen dermatologie (inclusief Spatadercentrum), oogheelkunde, plastische chirurgie, KNO, kaakchirurgie, het Esthetisch Medisch Centrum (EMC) en de Diagnosestudio. Op de tweede etage komen kantoren.

 

Inmiddels is het gevelontwerp van het X-gebouw gepresenteerd aan de Welstandscommissie van de gemeente Hilversum. De aanvraag van de omgevingsvergunning is eind 2020 ingediend. Ook de inrichtingstekeningen van het X-gebouw zijn vastgesteld en de afsprakentekeningen nagenoeg afgerond. De verwachting is dat Tergooi op korte termijn een financier vindt en het X-gebouw dan vervolgens zal huren. De bouwwerkzaamheden starten in Q2/Q3-2021. Zodra Tergooi verhuist naar de nieuwbouw, wordt ook het X-gebouw in gebruik genomen.

Inrichting kantoren ondersteunende functies

De  kantoren op de tweede etage komen beschikbaar voor de raad van bestuur, het Bestuursbureau, de afdelingen Strategie, Commercie en Communicatie, HR, Finance & Control, Bedrijfsvoering, Kwaliteit, Projecten & Innovatie en de Backoffice poliklinieken. Voor overleg en vergaderen komt er een mix van voorzieningen, verspreid over de verdieping maar met het zwaartepunt rondom de centrale zone voor ontvangst, ontmoeting en overleg:

  • informeel open overleg / coupé werkplekken
  • spreekkamers voor privacy gevoelige 1-op-1 gesprekken
  • overlegruimtes 6-8 personen
  • 3 vergaderruimtes voor 10-12 personen te gebruik voor overdracht en andere overleggen
  • overlegruimte groot

Werkplekken zijn in principe niet persoons- of afdelingsgebonden. Wel wordt een verdeling in zones gemaakt, waardoor afdelingen en collega’s vindbaar zijn en specifieke voorzieningen een logische plek krijgen.

Flexwerkplekken

Er komt een mix van flexwerkplekken (ca 25) voor diverse gebruikers verspreid over de tweede verdieping:

  • stiltewerkplekken voor bellen en concentratie
  • lounge werkplekken
  • aanland werkplekken
  • flexwerkplekken in (half)open werkruimte

Gebruikers X-gebouw

  • Dermatologie
  • Oogheelkunde
  • Plastische chirurgie
  • KNO
  • Kaakchirurgie
  • Diagnosestudio
  • Esthetisch Medisch Centrum (EMC)
  • Ondersteunende functies (zoals nu gepland):
    • Raad van bestuur
    • Bestuursbureau
    • Strategie, Commercie en Communicatie
    • HR
    • Finance & Control
    • Bedrijfsvoering
    • Kwaliteit, Projecten & Innovatie
    • Backoffice Poliklinieken
    • Mix van (flex)werkplekken, o.a. te gebruiken door: Capaciteitsbureau (ICM), Deskundigen Infectiepreventie, Persoonsregistratie preoperatieve screening, Secretariaten en beleidsmedewerkers specialismen, Afdelingsmanagers zorg, Geestelijke verzorging, Paramedici (diëtetiek/ergo/fysiotherapie)

Deel dit bericht:

E-mail nieuwsbrief