E-mailverificatie

(handleiding)

E-mailverificatie

Tergooi MC wil graag digitaal met u communiceren. Bijvoorbeeld door per e-mail informatie te sturen over uw afspraken of u een herinnering te sturen voor een afspraak die u heeft. We willen dan wel zeker weten dat we onze informatie naar het juiste e-mailadres sturen. Daarom vragen wij u om uw e-mailadres te bevestigen. De e-mailverificatie gaat via Mijn Tergooi. U doorloopt dan onderstaande stappen.

E-mail verifiëren 
Via MijnTergooi met DigiD >  

Stappenplan e-mailverificatie op desktop of laptop

Het controleren van uw e-mailadres gaat in 7 stappen.

Stap 1 - Log in op Mijn Tergooi

Log in met uw DigiD op het patiëntenportaal Mijn Tergooi.
Heeft u hulp nodig bij het inloggen? Lees dan de informatie op deze pagina.

Logt u in voor uw kind? Lees dan deze informatie.

Stap 2 - Selecteer Mijn gegevens in Mijn Tergooi

Klik in het startscherm van Mijn Tergooi op de link ‘Mijn gegevens‘.

Klik op het plaatje voor een vergroting

Stap 3 - Start de controle

U komt in het overzicht van uw gegevens. Controleer uw gegevens en uw e-mailadres en pas deze aan als ze niet kloppen.

Klik op het plaatje voor een vergroting

Ziet u onderaan een blokje: Uw e-mailadres is nog niet gecontroleerd?
Klik dan op de knop ‘Start de controle

Ziet u de melding niet, dan is uw e-mailadres al bevestigd en kunt u stoppen met deze procedure.

Wilt u uw e-mailadres koppelen aan het dossier van een familielid? Uw familielid logt dan in met zijn of haar DigiD en doorloopt deze stappen, maar koppelt uw e-mailadres aan zijn of haar dossier.

Stap 4 - Ontvang e-mail met code

Open uw e-mail of mailbox in een nieuw venster of tabblad, anders logt u uit bij Mijn Tergooi. Binnen 7 minuten ontvangt u een e-mail met een code. Kopieer de code uit de e-mail in het veld op Mijn Tergooi. De code blijft 1 uur geldig. Na een uur moet u een nieuwe code aanvragen.

Stap 5 - Vul de code in op Mijn Tergooi

Vul de code uit uw e-mail in op Mijn Tergooi en druk op ‘Opslaan’. Uw e-mailadres is nu geverifieerd. De voor u bestemde mail kan niet bij iemand anders terecht komen.

Klik op het plaatje voor een vergroting

Stappenplan e-mailverificatie op mobiel

Het controleren van uw e-mailadres gaat in 7 stappen.

Stap 1 - Log in op Mijn Tergooi

Log in met uw DigiD op het patiëntenportaal Mijn Tergooi.
Heeft u hulp nodig bij het inloggen? Lees dan de informatie op deze pagina.

Logt u in voor uw kind? Lees dan deze informatie.

Stap 2 - Selecteer Mijn gegevens in Mijn Tergooi

Klik in het startscherm van Mijn Tergooi op de link ‘Mijn gegevens‘.

Klik op het plaatje voor een vergroting

Stap 3 - Start de controle

U komt in het overzicht van uw gegevens. Controleer uw gegevens en uw e-mailadres en pas deze aan als ze niet kloppen.

Klik op het plaatje voor een vergroting

Ziet u onderaan een blokje: Uw e-mailadres is nog niet gecontroleerd?
Klik dan op de knop ‘Start de controle

Ziet u de melding niet, dan is uw e-mailadres al bevestigd en kunt u stoppen met deze procedure.

Wilt u uw e-mailadres koppelen aan het dossier van een familielid? Uw familielid logt dan in met zijn of haar DigiD en doorloopt deze stappen, maar koppelt uw e-mailadres aan zijn of haar dossier.

Stap 4 - Ontvang e-mail met code

Open uw e-mail of mailbox in een nieuw venster. Binnen 7 minuten ontvangt u een e-mail met een code. Open uw mailbox in een nieuw scherm, anders logt u uit bij Mijn Tergooi. Kopieer de code in de e-mail. De code blijft 1 uur geldig. Na een uur moet u een nieuwe code aanvragen.

Stap 5 - Vul de code in op Mijn Tergooi

Vul de code uit uw e-mail in op Mijn Tergooi en druk op ‘Opslaan’. Uw e-mailadres is nu geverifieerd.
De voor u bestemde mail kan niet bij iemand anders terecht komen.

Klik op het plaatje voor een vergroting

Toestemming geven voor contact

 

Hulp nodig?

Lukt het niet om in te loggen of uw e-mailadres te verifiëren? Klik hier hoe u uitleg kunt krijgen hoe u de digitale zorgtoepassingen (MijnTergooi, Beterdichtbij app) veilig kunt gebruiken. Dat kan via persoonlijk contact, instructies of workshops.

Lukt het niet om uw e-mailadres zelf te verifiëren? Meldt u dan bij de balie van de polikliniek of inschrijfbalie. Zij helpen u graag verder. U heeft dan wel een mobiele telefoon nodig waarop u uw e-mails kunt ontvangen.

Veelgestelde vragen over e-mailverificatie

Ik wil mijn verificatiecode invoeren, maar moet opnieuw inloggen in Mijn Tergooi. Nu is mijn code verlopen. Wat nu?

Zorg dat Mijn Tergooi niet wordt afgesloten als u in uw mailbox uw code ophaalt. Het is belangrijk dat u uw mailbox in een nieuw venster (tabblad) opent. Wanneer u Mijn Tergooi verlaat moet u namelijk opnieuw een code opvragen. Zorg dat u blijf ingelogd op Mijn Tergooi.

Ik heb geen code ontvangen om mijn e-mail te verifiëren

Het kan enkele minuten duren voordat u de code in uw e-mailbox ontvangt. Wacht rustig af totdat u de code ontvangt.

Ik wil niet dat Tergooi MC via e-mail met mij communiceert. Wat moet ik doen?

Contactvoorkeur

In Mijn Tergooi onder “Gegevens” kunt u uw contactvoorkeur aanpassen. Selecteer Digitaal of Papier en klik op ‘Opslaan’. Kiest u voor digitaal? Dan ontvangt u per e-mail bevestigingen van uw afspraak of meldingen dat er berichten voor u klaar staan in Mijn Tergooi. Als u geen keuze maakt, gaat Tergooi MC ervan uit dat wij u per e-mail informatie mogen sturen.

Ik heb een mail ontvangen met het verzoek mijn e-mailadres te verifiëren, maar deze is niet voor mij bedoeld.

Het kan zijn dat u van Tergooi MC een e-mail heeft ontvangen met het verzoek uw e-mailadres te verifiëren. Is deze mail niet voor u bestemd? Dan kan het zijn dat uw e-mailadres is gekoppeld aan het dossier van uw kind of iemand voor wie u contactpersoon of mantelzorger bent. Ook dan vragen wij u om het e-mailadres te verifiëren. Bent u niet bekend bij Tergooi MC, ook niet als mantelzorger? Stuur dan een e-mail naar onze backoffice persoonsregistratie.

Wat gebeurt er als ik mijn e-mailadres niet verifieer?

Het is geen probleem als het niet lukt uw e-mailadres niet te verifiëren. U krijgt nog steeds de zorg die u van ons gewend bent. In de e-mails die we u sturen krijgt u alleen minder gedetailleerde informatie. Wilt u geen informatie per e-mail ontvangen? Pas dan uw contactvoorkeur aan.

Kan ik mijn e-mailadres ook op een andere manier verifiëren?

Lukt het niet om uw e-mailadres via Mijn Tergooi te verifiëren? En heeft u een mobiele telefoon waarop uw e-mail binnenkomt? Ga dan tijdens uw volgende afspraak in Tergooi MC langs bij de balie. Daar helpen we u graag verder.