Helpdesk Digitale Zorg

Gooi & Vechtstreek

24 mei 2021

Helpdesk Digitale Zorg Gooi & Vechtstreek

Op initiatief van Tergooi, Amaris Zorggroep en huisartsenvereniging RHO-GO is in juni 2020 de Helpdesk Digitale Zorg opgericht. Deze helpdesk biedt patiënten, cliënten en inwoners hulp bij het gebruik van digitale zorg, ofwel zorg op afstand.

 

Inmiddels weten steeds meer mensen met een vraag rondom digitale zorg de helpdesk te vinden: al bijna 3000 zorgvragers zijn telefonisch of per mail op weg geholpen. De vragen zijn zeer uiteenlopend. Van heel concrete vragen over Mijn Tergooi, het gebruik van de BeterDichtbij– app of een andere zorgtoepassing, zoals bijvoorbeeld een glucosemeter.

Ook helpen zij bij het aanvragen van een DigiD. DigiD is vaak de eerste stap voor het gebruik van digitale zorg. Daarnaast komen er vragen binnen over het opstarten van videoconsulten met de arts.

De helpdesk biedt snelle en prettige begeleiding bij (de start van) digitale zorg.

Deel dit bericht:

E-mail nieuwsbrief