E-mailverificatie
Tergooi MC wil graag digitaal met u communiceren. Bijvoorbeeld door per e-mail informatie te sturen over uw afspraken of u een herinnering te sturen voor een afspraak die u heeft. We willen dan wel zeker weten dat we onze informatie naar het juiste e-mailadres sturen. Daarom vragen wij u om uw e-mailadres te bevestigen. De e-mailverificatie gaat via Mijn Tergooi. U doorloopt dan onderstaande stappen.
E-mail verifiërenVia MijnTergooi met DigiD >
Stappenplan e-mailverificatie op desktop of laptop
Het controleren van uw e-mailadres gaat in 7 stappen.
Stap 1 - Log in op Mijn Tergooi
Log in met uw DigiD op het patiëntenportaal Mijn Tergooi.
Heeft u hulp nodig bij het inloggen? Lees dan de informatie op deze pagina.
Logt u in voor uw kind? Lees dan deze informatie.
Stap 3 - Start de controle
U komt in het overzicht van uw gegevens. Controleer uw gegevens en uw e-mailadres en pas deze aan als ze niet kloppen.
Ziet u onderaan een blokje: Uw e-mailadres is nog niet gecontroleerd?
Klik dan op de knop ‘Start de controle‘
Ziet u de melding niet, dan is uw e-mailadres al bevestigd en kunt u stoppen met deze procedure.
Wilt u uw e-mailadres koppelen aan het dossier van een familielid? Uw familielid logt dan in met zijn of haar DigiD en doorloopt deze stappen, maar koppelt uw e-mailadres aan zijn of haar dossier.
Stap 4 - Ontvang e-mail met code
Open uw e-mail of mailbox in een nieuw venster of tabblad, anders logt u uit bij Mijn Tergooi. Binnen 7 minuten ontvangt u een e-mail met een code. Kopieer de code uit de e-mail in het veld op Mijn Tergooi. De code blijft 1 uur geldig. Na een uur moet u een nieuwe code aanvragen.
Stappenplan e-mailverificatie op mobiel
Het controleren van uw e-mailadres gaat in 7 stappen.
Stap 1 - Log in op Mijn Tergooi
Log in met uw DigiD op het patiëntenportaal Mijn Tergooi.
Heeft u hulp nodig bij het inloggen? Lees dan de informatie op deze pagina.
Logt u in voor uw kind? Lees dan deze informatie.
Stap 3 - Start de controle
U komt in het overzicht van uw gegevens. Controleer uw gegevens en uw e-mailadres en pas deze aan als ze niet kloppen.
Ziet u onderaan een blokje: Uw e-mailadres is nog niet gecontroleerd?
Klik dan op de knop ‘Start de controle‘
Ziet u de melding niet, dan is uw e-mailadres al bevestigd en kunt u stoppen met deze procedure.
Wilt u uw e-mailadres koppelen aan het dossier van een familielid? Uw familielid logt dan in met zijn of haar DigiD en doorloopt deze stappen, maar koppelt uw e-mailadres aan zijn of haar dossier.
Stap 4 - Ontvang e-mail met code
Open uw e-mail of mailbox in een nieuw venster. Binnen 7 minuten ontvangt u een e-mail met een code. Open uw mailbox in een nieuw scherm, anders logt u uit bij Mijn Tergooi. Kopieer de code in de e-mail. De code blijft 1 uur geldig. Na een uur moet u een nieuwe code aanvragen.
Toestemming geven voor contact
Hulp nodig?
Lukt het niet om in te loggen of uw e-mailadres te verifiëren? Klik hier hoe u uitleg kunt krijgen hoe u de digitale zorgtoepassingen (MijnTergooi, Beterdichtbij app) veilig kunt gebruiken. Dat kan via persoonlijk contact, instructies of workshops.
Lukt het niet om uw e-mailadres zelf te verifiëren? Meldt u dan bij de balie van de polikliniek of inschrijfbalie. Zij helpen u graag verder. U heeft dan wel een mobiele telefoon nodig waarop u uw e-mails kunt ontvangen.
Veelgestelde vragen over e-mailverificatie
Ik wil mijn verificatiecode invoeren, maar moet opnieuw inloggen in Mijn Tergooi. Nu is mijn code verlopen. Wat nu?
Zorg dat Mijn Tergooi niet wordt afgesloten als u in uw mailbox uw code ophaalt. Het is belangrijk dat u uw mailbox in een nieuw venster (tabblad) opent. Wanneer u Mijn Tergooi verlaat moet u namelijk opnieuw een code opvragen. Zorg dat u blijf ingelogd op Mijn Tergooi.
Ik heb geen code ontvangen om mijn e-mail te verifiëren
Het kan enkele minuten duren voordat u de code in uw e-mailbox ontvangt. Wacht rustig af totdat u de code ontvangt.
Ik wil niet dat Tergooi MC via e-mail met mij communiceert. Wat moet ik doen?
Contactvoorkeur
In Mijn Tergooi onder “Gegevens” kunt u uw contactvoorkeur aanpassen. Selecteer Digitaal of Papier en klik op ‘Opslaan’. Kiest u voor digitaal? Dan ontvangt u per e-mail bevestigingen van uw afspraak of meldingen dat er berichten voor u klaar staan in Mijn Tergooi. Als u geen keuze maakt, gaat Tergooi MC ervan uit dat wij u per e-mail informatie mogen sturen.
Ik heb een mail ontvangen met het verzoek mijn e-mailadres te verifiëren, maar deze is niet voor mij bedoeld.
Het kan zijn dat u van Tergooi MC een e-mail heeft ontvangen met het verzoek uw e-mailadres te verifiëren. Is deze mail niet voor u bestemd? Dan kan het zijn dat uw e-mailadres is gekoppeld aan het dossier van uw kind of iemand voor wie u contactpersoon of mantelzorger bent. Ook dan vragen wij u om het e-mailadres te verifiëren. Bent u niet bekend bij Tergooi MC, ook niet als mantelzorger? Stuur dan een e-mail naar onze backoffice persoonsregistratie.
Wat gebeurt er als ik mijn e-mailadres niet verifieer?
Het is geen probleem als het niet lukt uw e-mailadres niet te verifiëren. U krijgt nog steeds de zorg die u van ons gewend bent. In de e-mails die we u sturen krijgt u alleen minder gedetailleerde informatie. Wilt u geen informatie per e-mail ontvangen? Pas dan uw contactvoorkeur aan.