Heeft u COPD? Tergooi MC heeft steeds meer mogelijkheden om uw gezondheid op afstand in de gaten te houden. We noemen dit thuismonitoring. U hoeft zo minder vaak naar het ziekenhuis te komen. En krijgt toch de zorg die u nodig heeft. Gewoon thuis.
Zo werkt het
App
We werken met de app Luscii. Via deze app geeft u uw metingen door. Ook staan in de app artikelen en video’s over medicijnen en gezonde voeding. Die helpen u om u zo goed mogelijk te blijven voelen. Via de app krijgt u ook berichten van de longverpleegkundige.
De app werkt op de meeste mobiele telefoons en tablets. Alleen bij erg oude software werkt de app soms niet goed. Het is daarom belangrijk de laatste versie van de app te gebruiken. Update de app regelmatig.
Vragenlijst invullen
Een keer per week vult u via de app een korte vragenlijst in. Op maandag of woensdag. Deze vragen gaan over uw klachten. En hoe u zich voelt. Maar ook wat u gedaan heeft of juist niet heeft kunnen doen. Bijvoorbeeld vragen als:
Hoe vaak voelde u zich in de afgelopen week kortademig?
Was dat in rust of bij inspanning?
Hoe vaak heeft u gehoest?
Via de vragenlijst zien we sneller als het slechter gaat. Ook begrijpt u zelf uw ziekte steeds beter. Zo krijgt u er meer grip op. De vragenlijst geeft een beeld van hoe u zich die week voelt. Scoort u binnen de grenzen die zijn vastgesteld? Dan is het goed en nemen we geen contact met u op.
(Beeld)bellen
Valt uw score bij de vragenlijst buiten de grenzen die we hebben vastgesteld? Of springt die opeens omhoog, met 0,4 punten of meer? Dan neemt de longverpleegkundige contact met u op. Dat gebeurt op dinsdag of donderdag. Via de telefoon of via beeldbellen. Samen kijken we wat een oplossing kan zijn om uw klachten minder erg te maken.
Twijfelt u? Dan mag u natuurlijk ook zelf contact opnemen. In de app zit de mogelijkheid ‘Contact met de zorgverlener’. Wij nemen dan op dinsdag of donderdag contact met u op. Doe dit niet bij spoed. Bel dan uw huisarts of de huisartsenpost. Of als het ernstig is 112.
Plan inzien
In de app vindt u uw eigen longaanval-actieplan (LAP) terug. Die kunt u er altijd bij pakken als uw klachten veranderen.
Met de app houden we uw ziekte op afstand in de gaten. U hoeft niet naar het ziekenhuis te komen voor een herhaalbezoek. Het is géén vervanging voor spoedeisende hulp. Heeft u direct hulp nodig? Neem dan contact op met uw huisarts of de huisartsenpost. Is het acuut en ernstig? Bel dan direct 112.
Aanmelden of afmelden
Aanmelden
Wilt u de app ook gaan gebruiken? Laat dit weten aan uw arts of longverpleegkundige. U spreekt dan samen af om met de app te gaan werken. De longverpleegkundige van Tergooi MC meldt u aan. Het bedrijf Thuismeten helpt u om de app te installeren. We verwerken uw gegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Afmelden
Wilt u de app niet meer gebruiken? Stuur dan een e-mail aan de longverpleegkundigen: . Zij overleggen met u waarom u wilt stoppen. En zorgen dat de normale zorg in het ziekenhuis weer start.
Vragen?
Technische vraag
Heeft u een technische vraag over de app? Bijvoorbeeld over de installatie van de app? Neem dan contact op met de helpdesk van Thuismeten, T 085 130 58 51. Of mail naar .
Vraag over de thuismonitoring
Heeft u een niet-technische vraag over de thuismonitoring? Stuur dan een e-mail aan de longverpleegkundigen: .
Ervaring delen
Zorg via een app is een nieuwe vorm van zorg die volop in ontwikkeling is. We willen onze zorg steeds meer verbeteren. We vinden het daarom fijn als u uw ervaringen met ons deelt.