Hulp bij inloggen op Mijn Tergooi

Hulp bij inloggen op Mijn Tergooi

Met ons patiëntenportaal Mijn Tergooi heeft u als patiënt altijd en overal veilige toegang tot een gedeelte van uw medische dossier.

U kunt op 2 verschillende manieren inloggen op Mijn Tergooi. Via de DigiD-app, of via SMS-controle.
  • De DigiD-app is de makkelijkste manier om veilig in te loggen. U hoeft geen wachtwoord meer te onthouden. U gebruikt namelijk een pincode die u zelf mag kiezen.
  • Als u via sms-controle inlogt, hoeft u geen app te downloaden. Inloggen via een sms-code, kan met of zonder mobiele telefoon.

Inloggen: stap voor stap

  1. Ga naar de website van Tergooi. Rechtsboven in de hoek ziet u Mijn Tergooi. Klik op deze groene knop of klik hier.
  2. Inloggen. Klik op de knop met de tekst ‘Direct inloggen op Mijn Tergooi’ of klik hier.
  3. Kies op welke manier u wilt inloggen. Kiest u voor inloggen met de DigiD app, lees dan verder. Kiest u voor inloggen met een extra sms-controle? Ga dan verder bij stap 6.
  4. Inloggen met de DigiD app. Open de DigiD app en voer uw zelfgekozen pincode in. Er verschijnt nu een koppelcode van 4 letters. Voer deze in ophet inlogscherm.
  5. QR-code scannen. Scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt. Klik op inloggen en  u bent ingelogd.
  6. Inloggen met extra sms-controle. Vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in, nadat u heeft gekozen voor de optie ‘inloggen met sms-controle’.
  7. Vul de sms-code in. Direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u definitief in. U komt dan op de startpagina van Mijn Tergooi. U bent ingelogd. 

Persoonlijke hulp bij inloggen

Heeft u hulp nodig met het inloggen? Neem dan contact op met de Helpdesk Digitale Zorg via T 085 1304 575 of