Hulp bij inloggen Mijn Tergooi
Met ons patiëntenportaal Mijn Tergooi heeft u als patiënt altijd en overal veilige toegang tot een gedeelte van uw medische dossier.
U kunt op 2 verschillende manieren inloggen op Mijn Tergooi. Met uw DigiD, of met uw Zorgdomein verwijsnummer. Met een verwijsnummer kunt u alleen een afspraak maken en geen andere gegevens inzien.
DigiD
Om gebruik te maken van Mijn Tergooi via DigiD moet u zijn ingeschreven als patiënt bij Tergooi MC en uw BSN (Burger Service Nummer) moet bij ons bekend zijn. Daarnaast heeft u een DigiD nodig. Er zijn twee manieren om in te loggen met uw DigiD:
- De DigiD-app. Dit is de makkelijkste manier om veilig in te loggen.
- Sms-controle. Als u via sms-controle inlogt, hoeft u geen app te downloaden.
Heeft u nog geen DigiD? Of weet u niet goed hoe u kunt inloggen op uw DigiD? Ga dan naar DigiD.nl
Zorgdomein verwijsnummer
In de meeste gevallen krijgt u van uw verwijzer een verwijzing via ZorgDomein. U ontvangt hiervan een bevestiging via de mail (ook wel patiëntbericht genoemd) of via een brief. Hier staat uw verwijsnummer in, waarmee u kunt inloggen bij Mijn Tergooi.
Inloggen: stap voor stap
- Inloggen. Klik hier om in te loggen.
- Kies op welke manier u wilt inloggen. U kunt inloggen met uw Zorgdomein verwijsnummer of met uw DigiD. Uw Zorgdomein verwijsnummer kunt u terugvinden in de verwijzing die u via de mail of per brief heeft gekregen van uw verwijzer. Kiest u voor inloggen met uw DigiD app? Lees dan verder. Kiest u voor inloggen met een extra sms-controle via DigiD? Ga dan verder bij stap 6.
- Inloggen met de DigiD app. Open de DigiD app en voer uw zelfgekozen pincode in. Er verschijnt nu een koppelcode van 4 letters. Voer deze in ophet inlogscherm.
- QR-code scannen. Scan met uw mobiele telefoon de QR-code die op het scherm verschijnt. Klik op inloggen en u bent ingelogd.
- Inloggen met extra sms-controle. Vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in, nadat u heeft gekozen voor de optie ‘inloggen met sms-controle’.
- Vul de sms-code in. Direct daarna ontvangt u op uw telefoon een (gesproken) sms-bericht met een code. Met deze code logt u definitief in. U komt dan op de startpagina van Mijn Tergooi. U bent ingelogd.
Persoonlijke hulp bij inloggen
Heeft u hulp nodig met het inloggen? Kijk dan op de pagina Hulp bij digitale zorg voor meer informatie.