Mijn Tergooi-machtiging
Soms is het handig of noodzakelijk dat u toegang krijgt tot Mijn Tergooi van bijvoorbeeld uw kind, een ouder of iemand anders die u (tijdelijk) bijstaat. U kunt ook iemand anders toestemming geven. Dit noemen we een machtiging.
Kies uw situatie:
Ik wil iemand machtigen (om inzage te geven in mijn dossier)Ik wil gemachtigd worden (om in andermans dossier te kijken)
Wat is een machtiging?
Met een machtiging krijgt u toegang tot Mijn Tergooi van iemand anders of geeft u iemand anders toegang tot uw Mijn Tergooi. U kunt een machtiging aanvragen via ‘DigiD Machtigen‘.
Met DigiD Machtigen kunt u iemand helpen met het regelen van zaken. Wanneer u toestemming krijgt van iemand anders (u bent dan gemachtigd) kunt u veilig met uw eigen DigiD inloggen. U heeft de DigiD van iemand anders dan niet nodig.
Voor wie kan ik een machtiging aanvragen?
U kunt gemachtigd worden voor een patiënt die u wettelijk vertegenwoordigt, uw kind, iemand voor wie u tijdelijk zorgt, een ouder, een familielid, een vriend(in).
Krijg ik als gemachtigde een afspraakherinnering?
Nee. De afspraakherinnering versturen wij naar het e-mailadres of het telefoonnummer dat onder ‘Mijn gegevens’ van de patiënt zelf staat. Dat geldt voor alle meldingen, dus ook als er bijvoorbeeld een nieuw e-consultbericht voor de patiënt klaarstaat of als er nieuwe informatie beschikbaar is op Mijn Tergooi.